Wettbewerb
Wer selbst gern Rollenspielwelten oder Systeme schreibt dürfte sich vielleicht von Ryan Macklins Aufruf angesporchen fühlen. Ryan hat sich von Chuck Wendig’s Flash Fiction challenges inspirieren lassen und veranstaltet nun die Flash Game Design Challenge. Dabei dreht es sich darum ein Rollenspiel inkl. Hintergund in maximal 500 Wörtern zu Papier zu bringen. Generische oder Universelle Spiele sind dabei nicht zugelassen. Weiterhin gibt es folgende Bedingungen:
I’m going to give you three mechanical ingredients. You use at least two:* Two dice that you don’t add together
* A single token that sometimes is and sometimes isn’t on your character sheet/possessed by the player
* A countdown mechanic (whatever the hell that means)Write a game that takes 500 words or less to explain, which should include a hint of setting. No “generic†games!
[Edit: if you have a question about the ingredients, answer it yourself in the design! I’m standing just by what’s there, and want to see what you do with it.]
I’d love to see what you smart people here come up with within those guidelines, even if it’s not a contest entry. 🙂 Please share links to your creation here.
Interessanter Wettbewerb. Machst du mit?
Links: