Neues Monsters and Other Childish Things Quellenbuch
29 Dez 2009

Der Autor

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Wenn ich nicht gerade spiele verunstalte ich Medien. Kommt einem zu Gute bei eigenen Rollenspielen wie Malmsturm oder Projekten wie Ratten!, Savage Worlds Gentlemens Edition, Scion, Sundered Skies und ein paar anderen. An und für sich bin ich der Erzählonkel, daher auch die große liebe zu FATE. Manchmal muss es aber auch ein Burger statt Steak sein und so wird gern und oft auch Savage Worlds oder wenn es klasisch sein soll Pathfinder und Konsorten gespielt. Ich probier gern und oft Systeme aus aber die eigentliche Leidenschaft sind die Hintergrundwelten.

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Monsters and Other Childish Things Logo

Bigger Bads

Das Fundraising Modell erfreut sich in der ausländischen Verleger-Szene recht großer beliebtheit. Klar, das Risiko ist minimiert durch den mit dem System einhergehenden garantierten Abverkauf der Rollenspiel-Produkte nahe oder über den Brake-Even-point. So sehen das auch Arc Dream Publishing die genau dieses System für ihr neuestes Produkt zum Rollenspiel Monsters and Other Childish Things benutzen möchten. Wer 10$ spendet bekoomt eine gebunden Ausgabe des Buches . Wer 25$ spendet bekommt beim erreichen der benötigten Marke von 7500$ neben einer digitalen Ausgabe des Spiels selbstverständlich auch eine gebundene Ausgabe sowie einen Platz im Buch. Ausserhalb der U.S.A muss mann 40$ spenden bekommt dafür aber auch eine zweite Ausgabe. Die Aktion geht noch 17 Tage. Bigger Bads heißt das neue Quellenbuch zudem es im Original heißt:

Bigger Bads is a new, 112-page sourcebook for the roleplaying game Monsters and Other Childish Things, written by Monsters creator Benjamin Baugh—multiple Ennie Award nominee for Monsters and Other Childish Things and the Monsters sourcebook The Dreadful Secrets of Candlewick Manor—and illustrated by Monsters artist Robert Mansperger.

Bigger Bads is a book about monsters. Big monsters. Giant monsters. Ginormous monsters. Ginormous monsters and the kids who love them (or who get eaten by them).

We play loose with scale in the Monsters and Other Childish Things core rules, leaving questions of size vaguely vague. My monster is the size of a Jeep, yours is as big as three rusty old refrigerators, Dave’s is the size of a Pez dispenser—but dude, it is a seriously gnarly Pez dispenser, and when its head snaps back it isn’t chalky candy lozenges that pop out, it’s 500 pounds of broken bones and teeth and dried-up hairballs. It’s noisy, messy, and smells like a mummy threw up.

What matters most in Monsters is the scale of action that the monsters operated on and paid attention to—stuff that was kid-scale and affected kid life. It doesn’t really matter if one monster is the size of a parrot and the other the size of a Peugeot.

Well, folks, it’s time we changed all that.

Bigger Bads gives you a system to take the action from kid scale all the way up to giga-kid scale. With Bigger Bads you can build, play, fight, flee, and befriend monsters big enough to eat mountains and poo significantly-smellier mountains. Sometimes, a monster gets so big that it’s less a character or antagonist and more a location to stage some crazy action. Implausible, you say—but you’ll eat that word in a crow sandwich when you have your first crazy monster-fight on the back of Mi-Go’Jirra against the monkey aliens from Planet K controlling the great beast’s prehuman brain with psychic mega-lice.

And that’s just the start. A new mini-setting, new rules for range, threats, and weird kid powers, and a whole slew of new antagonists round it out.

Starting December 21, 2009, Bigger Bads goes up for „ransom,“ like past Arc Dream projects such as the Reign Enchiridion, Delta Green: Eyes Only and Wild Talents. If Bigger Bads gets enough backers on Kickstarter then we’ll illustrate and layout this awesome book and send it out.

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